29 Ocak 2017 Pazar

i am back, bitchez!

Selam,


Yazmayalı 1 yıl olmuş, üzülerek yazıyorum ki bu bir yılda "satın almama" konusunda çok da bir başarılı olmuş saymıyorum kendimi. Öğrendiğim çok şey oldu ama uygulama kısmını 1 yıl boyunca devam ettiremedim. Borcumun bir kısmını daha kapadım, ufak bir birikim yaptım, kitap aldım, sinemaya gittim, spor yaptım. ama maalesef dışarıdan yemekten,gereksiz kıyafetten ve kozmetikten (nispeten uzak kaldım tabi ama yine de...) tamamen kaçamadım.

kendime hedef koymadığım, kesin ve net kurallarla çerçeve çizmediğim sürece kararlarıma sadık kalamıyorum, bu yüzden katı kurallara dönme zamanıdır.

28 Ocak - 28 Şubat arası satın almama dönemine yeniden başlıyorum, hedefim bunu bir aylık periyotlarla yapabilirsem haziran ayına kadar sürdürmek. Haziran  ayından sonrası için kendime göre delilik sayılabilecek ufak bir kaç plan içerisindeyim.

Şubat ayı bütçem yaklaşık olarak 1000 lira olacak, 400 liraya yakın bir tutarı birikime koymayı hedefliyorum.

bu 600 liranın içinde yol-gıda-kedimin aşıları-faturalarım-eğitim ve sağlık masraflarım ve bu ay içinde yapılması planlanan iş gezisi masrafları var. ayrıca bu tutarın içinde öngörülmeyen harcama ve kitap/sinema adlı iki kalemim var. bunların dışında kozmetik ve giyim alışverişlerini, zaten pek kullanmadığım taksiyi, zorunlu zamanlar dışında dışarıdan yemek yemeyi (fast food'u bırakalı çok oldu - aferin lan bana!) ve gereksiz her türlü harcamayı kendime yasakladım!

bu bir aylık süreç içerisinde; 
haftanın üç günü olan işim ve iki günü olan derslerim dışında
vizyonda olan 10-15 Film (god bless sinemia), 
5 kitap,
1 konser ya da tiyatro,
haftada 2 gün spor salonu ve 3 gün plates (ve buna bağlı olarak -2 kg)
5 YDS Denemesi ve 300'er Tarih - Matematik sorusu çözümü planlıyorum.


Bugün satın almama'nın 2. Günü. Bu iki gün yeni aldığım kitap dahil, yol ve gıdaya 23 lira harcamışım. Kitap Frued'dan Totem ve Tabu, Say yayınlarından.

Geçen yıldan beri, gün sonu artan 25 Krş ve altı bozuk paraları kumaraya atıyorum, düzenli aralıklarla tümletip harcadım, şu an birikmiş 24 liralık bozuk para var, mafyavari dayaklar atmak için ideal. Yıl sonuna kadar tümletmeyip tutarı görmeyi bekliyorum. 

bir sonraki girdiye kadar, biriktirin! 💘

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder