31 Ocak 2016 Pazar

Satın Almama Kararı Bitti

bugün 31 ocak , satın almama kararım tam olarak 40 gününü doldurdu.

neler yaptım, bu 40 gün bana neler kazandırdı, ve gelecekte neler yapacağım?


öncelikli olarak 21 Aralıkta bu karara başlarken bir kaç amaç belirlemiştim, hangilerini ne kadar yaptım ona değinmek istiyorum.

- 650 liralık kazancımın 500 ü ile borç ödedim.
- kedimin aşıları ve maması beklediğimden daha çok tuttu, 130 lirasını ben, geri kalanını ailem ödedi.
- iki telefon faturamı ödedim, 105 liracık (evet kahrolsun gapitalizm)
- 120 lira siparişten kazandım, 20 lirası sokak hayvanlarına 100 lirası birikime gitti.
- toplamda 230 liralik birikim yapabildim.
- maalesef sadece 1.5 kilo verebildim.
- çok acil olmayan durumlarda dışarıdan yemek yemedim. 
- yürünebilecek mesafeleri yürüdüm.
- arkadaş buluşmalarını mümkün mertebe ev kapsamında tuttum, hediyeleşmeyi el ürünleri ile yaptım.

bu 40 gün içerisinde elimde tahminimden daha büyük  bir bütçem olmuş, yaklaşık olarak 1100 lira gibi. eğitim, fatura, hijyen malzemeleri, sipariş malzemeleri, yol, gıda ve benzeri temel ihtiyaçlarım için 560 lira harcamışım. 230  lira birikim yapmış, 120 lira ekstra gelir elde etmişim. amaçlarımın büyük kısmını gerçekleştirebilmiş olmak beni oldukça mutlu etti.  :)  giyime, makyaja ve fastfood gıdaya harcadığım gereksiz meblağların farkına vardım. 

bugünden sonra giyim için yaptığım harcamaları olabildiğince azaltacağım, sadece elimde olmayan ve ihtiyaç dahilindeki giyim malzemelerine harcama yapacağım.

makyaj konusunda daha mutluyum, artık cildime herhangi bir müdahelede bulunmuyorum, fondöten ve pudrayı rafa kaldırdım. yara izi mi var? olsun. kimin yok ki?

daha öncesinde kendimi tutarak harcamadığım ve dövize çevirdiğim bir miktarı da 4 günlük Roma gezisinde harcadım, orada almama kararı uygulamadım ama buna rağmen 40 euro artırabilmişim. 40 euronun kendisi şu an olası ve (dilek listesinde üst sıralarda yerini alan) bir yurtdışı ihtimali için çekmecede beklemekte :)

kendim için ne yapıyorum ?

birikim, iyi ve anlamlı harcamalar yapabilmek için vardır. 1 ay içinde yaptığım birikimi sağlığım için harcıyorum. 16 aylık spor salonu üyeliği ve spor salonunda kullanılmak üzere spor ayakkabısı :) toplam olarak 650 lira. Bu tutarın 450 liralık kısmını ocak ayının birikiminden ve şubat ayının bütçesinden ödeyeceğim.

mart ayından bu yana 10 kilo verdim, ve inceldim. kiloluyken almak istediğim ama hiç yakıştıramadığım, uzun yıllar boyunca da bu yüzden hep gözümün kaldığı bir kıyafet vardı; deri ceket. artık giyebiliyorum. ve evet elimde olmayan bir giyim eşyası olduğu için, şubat ayında onu da alıyorum :) yeeey! ^.^

peki şimdi?

şubat ayı geldi, bu ay umuyorum ki elimde 1000 liralık bir bütçe olacak. ve şubat ayının ikinci haftasını evimden uzakta çekim sebebiyle istanbulda geçireceğim. kendime küçük çaplı kurallar koyarsam,

550 lirayı spor salonu ve ayakkabı için ayırmak. (fazladan 100 lira önümüzdeki ayın taksidi için :) )
70 lirayı ceket için ayırmak (kıyafetlere yüksek meblağlar ödemeyeceğimiz için bu yeterlidir)
50 liralık telefon faturası (kahrolsun ...)
150 lirayı üniversite harcına ayırmak (NEDEN YA NEDEN! :( )

(malesef 250 liralık bir okul harcı daha var, ancak ailem onu bir ihtimal ödeyebilir, o yüzden su an hesap dahilinde değil)

Elimde geriye 180 lira gibi bir tutar kalacak, üstelik artık yol ücretim spor salonu sebebiyle daha fazla ve istanbul çekimleri gerçeği de var. hayırlısı diyorum sadece :)

bir sonraki girişim ayın 15inde olacak :) o zamana kadar tasarruf ve birikimli günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder