23 Aralık 2015 Çarşamba

KANDİL SİMİDİ

KANDİL SİMİDİ TARİFİ! (HEDİYE SİMİTLER)

Bir arkadaşıma kandil simidi vereceğime söz vermiştim. Eskiden olsa satın alacağım simitleri "satın almama kararı" nedeniyle para harcamadan, mümkünse de en düşük giderle pişirmek zorundaydım.

Başladım google taraması yapmaya, evdeki malzemelerle yapabileceğim en uygun tarifi buldum.

  Malzemeler

  • 200 gr. margarin (oda sıcaklığında)
  • 2 adet yumurta (sarısı hamura, beyazı dışına)
  • yarım çay bardağı zetinyağı
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3-4 su bardağı un
  • Susam ve çörek otu
O gün bir otobüse binmekten vazgeçip yürüdüm ve o parayla mutfağımda kandil simidi için eksik olan margarini 1 liraya aldım.

 Yapılışı

Unun ortasını açıp, yumurtanın beyazı, susam ve çörek otu dışındaki tüm malzemeleri katıp, ele yapışmayacak kıvama gelinceye kadar yoğurdum.  Sonra küçük parçalar halinde kopardığım hamuru masanın üstünde simit şekline getirdim. Pişirme kağıdını tepsiye yerleştirip simitleri dizdim. Üstünlerine yumurta akı sürüp susam ve çörek otu serptim. 200 derecede ısıtılmış fırında 60 dakika pişirdim (her 15 dakikada bir kızarma durumunu kontrol ettim) İstediğim kızarıklığa kavuşunca çıkardım.



Sonra bunların bir kısmını iş yerine dağıttım, bir kısmını ise paketleyerek hediye haline getirdim.(Bir iki tane de ben yedim nefisti gerçekten :) yes!!! )

HEDİYE PAKETLEME


Kandil simitlerini evdeki dikdörtgen şeffaf bir kabın içine yerleştirdikten sonra üstünü -malesef evde kese ya da saman kağıdı olmadığı için- streç filmle kapladım, sonra da altından üstüne doğru beyaz bir kurdaleyle bağlayarak hediye haline getirdim.


 NOT: Tarifi mutfaksirlari.com sitesinden almıştım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder