23 Aralık 2015 Çarşamba

2. GÜN (PARA HARCAMADAN YAŞAMAK)

PARA HARCAMAMA MUTLULUĞU

Sanmayın ki para harcamadan yaşamak mümkün, tabi ki değil. Ya da sanmayın ki para harcamamak tek başına "mutluluk" sağlasın. Fakat neye ne kadar harcadığınızı fark etmek ve bunlardan kendinizi uzak tutmak, niyahetinde bunları yapmadan da gayet keyifli zaman geçirebilirmişim demek insana ayrı bir mutluluk veriyor. Satın almama kararının ardından biz de bu mutluluğu yaşadık.

SATIN ALMAYANLAR ÇOĞALIYOR

"Satın Almama" hareketine başlamamızın hemen ardından Gözde annesine bahsetmiş, o da   desteklemekteymiş. Keza benim de ailemden pek çok kişi desteklediğini söyledi. Bizi çok sevindirdiler.

Seda'dan sonra Gözde'nin üniversiteden arkadaşı Begüm de sosyal medya üzerinden satın almamaya dahil olduğunu duyurdu. İlk günden 4 kişi olduk. :)

Ertesi gün  pek kıymetli dostum Bahar da bahsetmiş olduğum yazıyı okumasından itibaren bir arkadaşıyla beraber gereksiz eşyaları satın almama kararı verdiğini anlattı. Şimdi bunu hayatına daha da çok uygulamaya çalışıyor.

Son olarak (dost-sırdaş-arkadaş-herşey :) ) Tuğba da blogu okuduğunu taaa Almanyalardan haber etti ve de desteklediğini söyleyerek bizi mutlu etti.

NEYE NE KADAR HARCADIK?

İlk gün GOP-Kızılay arası yürüdüm, o paraya margarin aldım, ertesi güne kandil simidi yaptım o margarinle (bir sonraki postta tarifi paylaşacağım çok lezzetli oldu).Bir de 6 yumurtaya 2.5 TL verdim. Kısacası gidiş-geliş ve mutfak = 7 TL ile günü kapattım.

2. gün Gözde'nin fotoğraf çekimi için, Kızılay-Cebeci arası yürüdüm, GOP'a bir arkadaş bıraktı (çekimler için gelinlik giymiştim yürüyemezdik), ordan Kızılay'a yürüdük Gözde ile. Ofis yemeği, kandil simidi, haşlanmış patates yedik. Tüm mağazaların, kafelerin önünden geçerken bak bu mağazaya da girerdik, kesin burda kahve içerdik vb. diyerek eve gittik. Eve geçerken aldığım bazlama ile günü 4,5 TL harcamayla kapattım.

Bugün 3. gün ve erken kalkıp yanımıza kahvaltılık hazırladık -tost,haşlanmış patates/ofis çayıyla iyi gider) , aktarma yaptım toplam 2TL 67 kuruş ( 33 kuruşluk dev kazanç :) ) ile ofisime gelmenin haklı gururunu yaşıyorum.

Gözde'nin de dediği gibi "harcamadan da mutlu olunuyor"



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder