21 Aralık 2015 Pazartesi

SATIN ALMAMAK

SATIN ALMAMA KARARI



21 Aralık 2015 itibariyle yakın arkadaşım Gözde ile satın almadan bir ay geçirmeye karar verdik. Hemen ardından facebook, twitter ve instagram üzerinden aşağıdaki yazıyı paylaştım. (satınalmamakararı hashtagi ile)
"Sevgili arkadaşlarım ve ailem, geçtiğimiz günlerde bir yazı okudum, yazı bir yıl boyunca zorunlu ihtiyaçlar dışında satın almadan yaşayan bir kadın hakkındaydı. Gözde ile birlikte yeni yılın alışveriş çılgınlığından uzak durmak ve birikim yapmak amacıyla bir ay boyunca harcamama kararı aldık. Zorunlu ihtiyaclarımız dışında satın almayarak en başta bunu yapabileceğimizi kendimize göstereceğiz. Bu nedenle yeniyıl için bizden hediye beklemeyin, görüşmek için de kafe vb yerlere çağırmayın, çayı çorbayı beraber evde de içeriz. Bu sisteme karşı bir ay olsun durabilecegimizi görmek istiyoruz, siz de yardımcı olun. Zaman zaman nasıl geçtiğine dair notlar düşeceğim. Sevgiler:)" 
Bahsetmiş olduğum kişi http://almadim.blogspot.com.tr/'in yazarı Selma Hekim'di ve /http://www.yesilist.com/ un yazarı ile bir röportaj yapmıştı, okudukça ufkum genişledi, bir dönem boyunca daha hassas davrandığım çevreci yaşam tarzını bir süredir çeşitli bahanelerle bir kenara ittiğimi fark ettim. 

Kendime dönüp baktığımda ise pozitif düşüncelerimin çoğunu rafa kaldırdığımı, ikili ilişkilerde biraz daha baskıcı olduğumu anladım. Bunu yaptığım kişiyle konuştum, karşımdaki kişiye kucak dolusu bir huzur verdim. Biraz kafası karışmış olabilir. Dün aklımdaki kaosu sözcüklere dökerken beni ancak takip eden kişiye basit ve açık cümleler kurdum. Biriyle iyi hissediyorsanız yanyanasınızdır ve bu hissetmediğiniz ana kadar sürer gider.
 Bir sonraki girdi satınalmamak hakkında olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder